ENGHU

Design és márkaépítés.

Ha épp nem csináljuk, akkor blogolunk róla.

 

FATUM TATTOO - A végzet ereje

„Egy jó termék/szolgáltatás eladja magát”. Ismerősen cseng, igaz? Sokáig ezt az elvet követték a vállalkozók. Azonban, a 20. század második felére hirtelen, ugrásszerűen megnőtt a piac, olyannyira, hogy már szinte végeláthatatlan mennyiségű, hasonló minőségű termék és szolgáltatás közül válogathattunk. Ennek eredményeként, a márkatulajdonosoknak manapság sokkal átgondoltabb stratégiára van szükségük ahhoz, hogy kitűnjenek a tömegből, és elérjék, hogy célközönségük az ő szolgáltatásukat válassza.

 

Dezső Mariannának is ezzel a kihívással kellett szembenéznie három és fél évvel ezelőtt, amikor csendestársával, Debreczeni Gáborral létrehozták a FATUM Tattoo szalont.

 

Úttörő megoldások

 

Egy induló márka esetében az egyik, ha nem a legfontosabb lépés, annak megfelelő pozicionálása, illetve a hozzá kapcsolt pozitív jelentés, és érzéshalmaz kialakítása.

 

A tetoválásokra lassan már úgy tekinthetünk, mint tömegtermékekre. Ezzel szemben Mariann azt szerette volna, ha a FATUMra az emberek inkább, mint szerethető, személyes szolgáltatásra gondolnának. Egy olyan tetováló szalont szeretett volna létrehozni, ami szakít a hagyományokkal és megpróbál kicsit másmilyen lenni.

 

Sokan megmosolyogták igyekezetét, főként egy olyan időszakban, amikor itthon a tetoválások még leginkább, lázadó szellemű szalonokban felvarrt alkotásokat jelentettek. A végzet és Mariann azonban bebizonyították, hogy igenis van helye a változásnak és újításnak, és egy kis bátorsággal ki lehet emelkedni a megszokottból.

 

Miben hozott újat FATUM?

 

Nomen est omen

 

Szerethető névválasztás. Fatum, azaz végzet. Egyszerű, közérthető, könnyen megjegyezhető, illetve szépen kapcsolódik a szolgáltatáshoz. Egy tetoválás életre szól.

 

Sokatmondó logó

 

A logódesign abszolút tudatos volt. Mariann Blik Danit, a neves magyar tervezőt kérte fel, hogy alkossa meg, a saját szavaival élve, „biztos talpakon álló” logót, amely egyrészt azt sugallja, hogy egy maradandó márkáról van szó, másrészt olyan, mint egy nyitott könyv; befogadó és barátságos.

 

Átgondolt kommunikációs stratégia

 

Rendhagyó módon, a FATUM az első néhány hónapban szinte semmilyen felületen nem lett kommunikálva, azt a néhány szokatlan szórólapot, illetve minimalista matricát leszámítva, amit szórakozóhelyek mosdóiban, vagy asztalain szórtak szét. A szokásos bevezető, social / média / pr kampány helyett, Mariann bízott a szájhagyomány erejében. Ennek a trükknek hála, a szalon híre valóban olyanokhoz jutott el (70%-ban külföldiek), akik őszintén azonosulni tudtak a márkával, és visszatérő vendégek lettek, igazi közösséget alakítottak ki.

 

Hogy ennek mekkora a jelentősége, az abból is látszik, hogy a mai napig ez az egyre népesebb tábor építi a márkát. A FATUMról írt cikkek nagy része úgy születik, hogy nem is tudnak róla. Egy-egy vendégről derül ki utólag, hogy nem csupán magának fotózott lelkesen, hanem egy blognak, vagy magazinnak. Így valóban autentikus, és személyes tartalmak születnek, amik csak tovább növelik a márka pozitív megítélését.

 

Kidolgozott művek helyett minimalista háromszögek

 

Új designt alakított ki, azaz a minták egy új világát hozta be. Szakítva a hagyományosabb, realisztikus műalkotásokkal, a FATUM tetoválásai inkább minimalisták és nagyon személyesek.

 

Beszélgessünk!

 

Személyes kontextust alakított ki a vendégekkel; minden egyes minta megtervezése beszélgetéseken, közös ötleteléseken alapul.

 

Érezd magad otthon!

 

Közösséget épített. Magát a szalont úgy alakította ki, hogy a vendégek egy otthonos, barátságos környezetben várakozhassanak. Magazinok, kényelmes kanapék, személyes tárgyak teszik színessé és meghitté a teret.

 

A kevesebb néha több

 

Merész, új látásmódot képviselt, mi szerint nem feltétlenül abból lesz a jó tetováló, akinek művészeti / grafikai képesítése van. Mariann szerint semmit nem kell túlbonyolítani, önmagunkból kell kiindulni. Mi tetszene nekünk?

 

Ha azt mondom, FATUM, Te azt mondod…

 

Mariann pontosan tisztában volt vele, mik lennének azok a márkához kapcsolt érzelmek, amiket szeretne a vendégekben kialakítani: A FATUM igényes, kedves, őszinte, profi

 

Mi a tanulság?

 

A márka személyiségétől függően nem kell mindig a hagyományos, már kitaposott utat követni. Ha a brand úgy kívánja, merjünk nagyot álmodni, és bátran lépkedni előre a még járatlan úton.

 




Vissza

DekoRatio Branding & Design Stúdió

Honnan tudjuk, mi tesz egy ambiciózus vállalkozást sikeres márkává?

Olvasunk, inspirálódunk, ötletelünk és kipróbálunk.

Honnan tudhatod te is, milyen a jó design és az ügyes márkaépítés?

Olvasd a blogunkat!

Kitűnő hazai példák és inspiráló gondolatok a nagyvilágból. Erről szól a DekoRatio Blog.

Te is ismersz szuper magyar márkát? Küldd el nekünk, hogy megoszthassuk!

 

blog@dekoratio.hu