ENGHU

Design és márkaépítés.

Ha épp nem csináljuk, akkor blogolunk róla.

 

PIKKPACK SHOES - Lépésről lépésre

Minden egy ötlettel kezdődik. Akár a tus alatt, akár hajnalban felriadva, akár egy barátokkal / munkatársakkal közös brainstormingon világosodsz is meg, a lényeg, hogy megszületik A MÁRKAÖTLET. Konfetti, üdvrivalgás, egymás nyakába borulás, azután…
 

Azután jönnek a kérdőjelek. Hogyan pozícionáljuk a márkánkat? Ki legyen a célcsoport? Hogyan érjük el a célcsoportunkat?
 

Gulyás Sára, a Pikkpack cipők megálmodója, lépésről lépésre vette sorra, és válaszolta meg a fenti kérdéseket.
 

Első lépés – Hogyan nevezzelek?

Egy születő márka esetében először is a brand belső környezetét kell megvizsgálni. Legyenek rendben az arculati elemek (logó, tipó, színek, képi világ), legyen letisztázva a brand architectúra (márkanév, márkaportfólió, almárkák).
Sára biztos volt benne, hogy valami interaktív, játékos, összerakható modellt szeretne, ráadásul mindig is nagyon kedvelte a lapos csomagolású termékeket, az úgy nevezett Flatpack-eket. Innen már egy lépés volt csupán a név megalkotása: PIKKPACK, amely a gyorsaság, játékosság és csomagolás egyértelmű kombinációja.
A brand logója cipőfűzőből, vagy éppen szalagból van összetekerve, a döntés a vásárlóra van bízva, csak úgy, mint maguknak, az egyedi cipőknek az összeállítása. Nem hiába a sokatmondó szlogen: „Shoes by you”
 

Második lépés – A megfelelő pozíció

A márka belső környezetének letisztázása után következhet a külső környezet, azaz a brand pozicionálása, és a célcsoport meghatározása.

Talán az egyik legfontosabb követendő út, Raymond Loewy MAYA (most advanced, yet acceptable) elve, miszerint egy terméknek pont annyira kell egyedinek lennie, hogy kitűnjön a tömegből, viszont valamennyire kell, hogy hasonlítson a konkurens termékekre, hogy a vásárlók be tudják sorolni egy ismerős termékosztályba.
A Pikkpack egyedisége abban rejlik, hogy a vásárló részese lehet az alkotófolyamatnak, hiszen ő válogathatja össze saját cipőjének színeit, majd ő is rakhatja össze azt saját kezűleg. Így Sárának olyan célcsoportot kellett meghatároznia, akik saját keresettel rendelkeznek, nyitottak az újdonságokra, és akik értékelik a DIY (do it yourself) megoldásokat.

Fentiek alapján, illetve egy San Franciscoban töltött inspiráló utazás után, Sára úgy döntött, Amerika kora 30-as hipszterei lesznek a megfelelő célcsoport.

Először csupán női cipők készültek, de a megkeresések hamar azt mutatták, hogy a férfiak is szívesen hordanának Pikkpackokat, így végül egy Unisex modell került sorozatgyártásra, női, illetve férfi méretekben.
 

Harmadik lépés – Marketing

Ha már tudjuk, kihez szeretnénk eljuttatni a termékünket / szolgáltatásunkat, azt kell megvizsgálnunk, hogy hogyan érhetjük el a célcsoportunkat a leghatékonyabban?

Sára célja Amerika volt, így két társával, Andrással, Callievel egy amerikai barátjukkal és Johannával akit az egyetemről ismert, egy crowfounding program mellett döntöttek; elindítottak egy Kickstarter kampányt. A siker az ő várakozásukat is felülmúlta; a kampány nem csak hogy meghozta az első vásárlókat, a márkaismertségnek is tagadhatatlanul adott egy hatalmas löketet. Ezt a hullámot meglovagolva, amerikai design és fashion blogoknak küldtek ki, és küldenek még a mai napig is, fotókat, anyagokat, hogy folyamatosan fenntartsák az érdeklődést a márka körül.


Negyedik lépés – Folyamatos fejlődés

Ez talán a legnagyobb kihívás; hogy soha nem pihenhetünk meg. Egy márka fenntartása, és építése folyamatos munkát, energia-, illetve időbefektetést igényel. Azzal könnyíthetünk a terhen, ha segítséget kérünk.

A Pikkpack esetében például nagyon fontos a vásárlói visszajelzés, ezért sokszor küldenek ki kisebb surveyket. Sárát az foglalkoztatja leginkább, hogy mi történik az emberekkel, miközben a cipőiket rakják össze. Hogy érzik magukat a folyamatban? Milyen lesz a hangulatuk? Az ilyen és ezekhez hasonlatos kérdésekre adott feedbackek alapján fejleszti folyamatosan tovább a Pikkpack termékeket.
 

Mit tanulhatunk a Pikkpack márkától?

Tudatosan készüljünk fel rá, hogy az elején egy vállalkozás inkább befektetéssel, semmint bevétellel jár. Térképezzük fel alaposan az igényeket, járjunk nyitott szemmel, és ne ijedjünk meg, ha esetleg a tapasztalatok nem várt eredményt hoznak. Találjuk meg a célcsoportunkhoz legjobban passzoló felületet, és ne becsüljük le a „csupán” márkaismertséget növelő, image-építő kampányokat!
 




Vissza

DekoRatio Branding & Design Stúdió

Honnan tudjuk, mi tesz egy ambiciózus vállalkozást sikeres márkává?

Olvasunk, inspirálódunk, ötletelünk és kipróbálunk.

Honnan tudhatod te is, milyen a jó design és az ügyes márkaépítés?

Olvasd a blogunkat!

Kitűnő hazai példák és inspiráló gondolatok a nagyvilágból. Erről szól a DekoRatio Blog.

Te is ismersz szuper magyar márkát? Küldd el nekünk, hogy megoszthassuk!

 

blog@dekoratio.hu